Premi a la Trajectòria Docent al professor Josep Dolz

Premi del Consell Social de la UPC a la Trajectòria Docent al professor Josep Dolz
El Premi a la Qualitat en la Docència Universitària convocat pel Consell Social de la UPC, i que enguany arriba a la 18ena edició, té com a finalitat reconèixer, per una banda, la trajectòria docent d’un dels professors o una de les professores de la Universitat i, per l’altra, destacar un projecte o una activitat docent que hagi contribuït a la millora de l’aprenentatge, a estimular als estudiants en la seva formació i a crear noves relacions i projectes docents. Per aquestes raons, el Premi consta de dues modalitats: el reconeixement a la trajectòria docent i el guardó a la iniciativa docent.
Premi a la trajectòria docent
El jurat ha atorgat el Premi a la trajectòria docent al professor Josep Dolz, del Departament d’Enginyeria Hidràulica, Marítima i Ambiental, de qui s’ha destacat el seu sòlid i reconegut prestigi com a professor de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona (ETSECCPB). El jurat ha valorat que en el seu entorn es reconegui al professor Dolz com un mestre i que la seva dilatada trajectòria hagi estat inspiradora per als seus companys, que el valoren com un professional destacat i estimat, i l’estudiantat en destaca les seves habilitats didàctiques reconeixent-lo com a un bon docent. Al mateix temps, s’ha tingut en compte el suport de diferents grups de la comunitat universitària a aquesta candidatura i el fet que, amb el premi, la trajectòria docent del professor Josep Dolz es veurà reconeguda.
El jurat ha destacat l’alt grau de compromís i dedicació del professor, tant en l’àmbit de la docència com de la recerca i la transferència de tecnologia. Pel que fa a la docència, ha participat en el disseny de diferents plans d’estudis, en la posada en marxa de noves assignatures i ha impartit un ampli ventall d’assignatures. Al mateix temps, també ha dirigit nombroses tesis doctorals, tesines i projectes i s’ha mostrat obert a innovar i actualitzar la seva docència, tant en metodologia com en continguts.
La incorporació de la seva experiència i coneixement en el camp de la recerca i la transferència de tecnologia ha tingut un fort impacte en la docència, fet que ha comportat que la formació dels estudiants incorporés sempre un vessant pràctic i aplicat.

darrera modificació: Maig 2015